Aku telah berpeluang menonton Sepet dan aku pelawa anda semua menontonnya juga.

Aku bukanlah kaki wayang kerana dalam setahun cuma beberapa kali sahaja kaki aku akan menjejak ke panggung. Biasanya aku pergi bila betul-betul ada masa terluang atau diajak oleh sesiapa.

Filem Sepet adalah filem pertama yang aku tonton tahun ini. Bagi aku ianya mempunyai satu daya tarikan yang tersendiri. Malah semasa aku menonton menemani seseorang, hampir separuh daripada penonton ketika itu adalah bangsa Cina.

Semasa menonton filem ini, kita mesti menghayati bait-bait dialog yang dilafazkan oleh para pelakonnya. Banyak maksud dan pesanan yang cuba disampaikan melalui dialog filem ini. Suka atau tidak itulah kenyataan kehidupan kita di negara tercinta Malaysia.

Pergilah menonton Sepet dan cuba memahami apa yang cuba disampaikan oleh penulis dan pengarahnya. Selepas itu tanyalah di manakah kedudukan diri kita?

AddThis Social Bookmark Button
Posted by Azhad 26.2.05

0 comments

Post a Comment

Subscribe here