Image hosted by TinyPic.com


Siti Nurhaliza kini berada di tahapnya yang tersendiri lebih-lebih lagi setelah berlangsungnya konsert solo beliau di Royal Albert Hall, London pada 1 April 2005 yang lalu. Berbagai pihak yang telah memberi pandangan dan komen berkenaan konsert tersebut. Malah Siti sendiri telah memberi maklum balas beliau di akhbar baru-baru ini.

Banyak yang telah diperkatakan; ada yang memuji, mengutuk, menyanjung dan malah menghina. Tidak salah jika kita tidak berpuas hati dan memberi kritikan yang membina tetapi janganlah sampai mengeji. Sesiapa yang ada membaca komen-komen pembaca blog
Malique tentu faham apa yang aku maksudkan. Aku harap Malique tidak patah semangat untuk memberi ulasan bahagian 2 konsert Siti, pasti ramai yang menantikannya.

Sementara itu Rem, telah membuat satu analisa yang agak menyeluruh tentang konsert Siti. Sesiapa yang berminat untuk membacanya sila pergi ke blog beliau di
Post-mortem Konsert Siti di London: di mana silapnya?

Bagi mereka yang belum membaca ulasan tentang konsert ini pula boleh merujuk di
Siti dan Albert Hall dan Siti selepas Albert Hall.

Akhirnya kita tatap petikan luahan hati Siti Nurhaliza;

Konsert di London dijadikan kontroversi dan pelbagai spekulasi. Apa dosa Siti dan konsert itu? Salahkah Siti membuat konsert? Salahkah jika ada insan yang bermurah hati memberikan tiket percuma? Salah Siti jugakah jika ada peminat yang mengikuti tidak suka cara agensi yang membawa atau menerbangkan mereka ke sana, walaupun di luar bidang kerja atau pengurusan pihak Siti? Apakah salah jika konsert tidak ditonton ramai orang luar? Berdosakah jika dewan tidak penuh?

Catatan penuh dari Siti ini boleh dibaca di sitizone.com

AddThis Social Bookmark Button
Posted by Azhad 21.4.05

0 comments

Post a Comment

Subscribe here