wclogogreen
ITALY vs FRANCE

Kini sudah sampai pada kemuncak kejohanan Piala Dunia 2006 yang akan ditentukan pada 9 Julai ini. Dua pasukan yang tidak diramal dan dijangka untuk sampai ke tahap ini telah berjaya melepasi segala rintangan.

Pasukan Itali telah memenangi 5 perlawanan dan seri 1 perlawanan dalam edisi Piala Dunia 2006 kali ini. Dari 6 perlawanan ini Itali telah menjaringkan 11 gol dan kena 1 gol sahaja. Mereka telah berjaya membuat 45 percubaan tepat ke arah gol lawan, 11 daripadanya dilakukan oleh Totti Francesco dan 9 oleh Toni Luca.

Manakala pasukan Perancis pula telah memenangi 4 perlawanan dan seri 2 perlawanan. Dari keseluruhan perlawanan ini Perancis telah menjaringkan 8 gol dan kena 2 gol. Kekuatan jentera serangan Perancis boleh dilihat dengan 30 percubaan tepat ke arah gol, 11 daripadanya dilakukan oleh Henry Thierry dan 4 oleh Ribery Frank.

Rekod pertembungan kedua-dua pasukan;

Italy vs France
7 - - - Main - - - 7
2 - - Menang - - 3
2 - - - Seri - - - 2
3 - - - Kalah - - -2
8 - - Jaringan - - 9

Itali memburu kejuaraan Piala Dunia kali ke empat manakala Perancis untuk kali ke dua. Kedua-dua pasukan mempunyai peluang untuk menjadi juara dan ianya akan ditentukan pada 9 Julai pukul 8.00 malam di Stadium Olimpik, Berlin bersamaan 10 Julai pukul 2.00 pagi di Malaysia.

Technorati Tags: , , , ,

AddThis Social Bookmark Button
Posted by Azhad 6.7.06

0 comments

Post a Comment

Subscribe here