Tarikh 28 Ogos 2006 mencatat satu lembaran dalam persaingan stesen televisyen di Malaysia. Media Prima telah berdepan dengan rebutan penonton dari kerjasama ASTRO dan RTM. Media Prima melalui saluran NTV7 dan TV3 telah menyiarkan rancangan yang berkaitan dengan perkahwinan dan siaran langsung persandingan Datuk Khalid dan Datin Siti Nurhaliza di Kuala Lumpur Convention Centre. Manakala ASTRO dan RTM telah menyiarkan secara langsung rancangan temubual bersama Mawi yang dihoskan oleh Aznil di saluran Astro Ria dan Diana yang dihoskan oleh Rosyam di RTM1.


Rakyat Malaysia telah diberi 3 pilihan iaitu samada menonton persandingan Siti Datuk K atau temubual khas Mawi Ina atau tidak menonton kedua-duanya. Malah kewajaran rancangan serentak ini telah dibangkitkan di sidang Parlimen pagi ini. Menteri Penerangan telah dengan yakin menyatakan di Dewan Rakyat bahawa majoriti ahli Parlimen telah memilih saluran RTM1.

Walaupun begitu menurut AGB Nielsen Media Research, siaran langsung majlis persandingan Siti Datuk K telah disaksikan seramai 4.3 juta penonton pada kemuncaknya. Sementara itu rancangan Mawi Ina telah menarik seramai 1.6 juta penonton sahaja. Manakala jumlah penonton yang menyaksikan rancangan ini sekurang-kurangnya 15 minit adalah 6.3 juta untuk Siti Datuk K dan 4.8 juta untuk Mawi Ina. Laporan AGB Nielsen Media Research ini adalah seperti yang tersiar di akhbar;
MStar Rating Siti Datuk K mendahului Mawi Ina
Utusan Siti Datuk K 6.3 juta Mawi Ina 4.8 juta
The Star The ratings are in: Siti Datuk K 6.3 million Mawi Ina 4.7 million


Di beberapa akhbar dan blog juga ada menceritakan tentang perang merebut penonton ini;

Utusan RTM, Astro tolong pulihkan hubungan Ina Mawi
mStar Siti atau Mawi?, Astro-TV3 berentap!, Ina - Siti: RTM tiada niat saingi TV3, MawiFC persoal niat Astro dan RTM, Pemenangnya: Mawi-Ina atau Siti-Datuk K?

sultanmuzaffar Perang stesen televisyen
budiey Perang TV telah bermula Di blog ini ada satu ruangan khas Gosip Siti Kahwin.

Akhbar yang melaporkan tentang persandingan tersebut;

Utusan Persandingan Siti Datuk K meriah, Siti titis air mata temui 1,000 peminat di KLCC
mStar Majlis persandingan yang indah dan penuh 'glamour', Siti sedih semasa temui peminat di KLCC, Siti jemput peminat ke Kuala Lipis, Foto majlis persandingan Siti Datuk K

Dan temubual berkenaan;

Utusan Ina sebak, Mawi selamba
The Star Torn between love tales, Ina: It was love at first sight
mStar Kasihan Ina

Semalam saya menonton TV3 tetapi mendengar Radio ERA yang turut menyiarkan secara langsung temubual Mawi Ina. Jadi mata memandang pasangan yang bahagia manakala telinga mendengar pasangan yang pasrah.

Foto : The Star

Technorati Tags: , , , , , , ,

AddThis Social Bookmark Button
Posted by Azhad 29.8.06

1 Responses to Siti Datuk K Mawi Ina

  1. ujalaidler Says:
  2. The player and the dealer receive two cards from a shuffled deck. In our case, we'll use a single deck, though casinos usually use a 'shoe' consisting of six 소울카지노 decks. If your two cards are the identical value or two picture cards, have the ability to|you possibly can} break up them to make two arms and receive one new card on every. You must add the identical stake to the second hand, after which play them separately. While it would look smart to split two picture cards, perceive you might be} breaking apart a hand that will normally win on its own with no further enchancment required.

     

Post a Comment

Subscribe here